Rubriigid
Kategooriata

Kuidas luua e-poodi – algõpe koos näidetega

E-poed on juba aastaid eksisteerinud alates veebi võimalikuks saamisega ning üha enam kolivad ka ärid oma tegevuse 2021.aastal veebipoodidesse üle. Kuna veebipoode on võimalik luua ka endal diivanil arvutis istudes ning ei pea kasutama mõne IT spetsialisti abi, saab poe luua vastavalt endale üles seatud vajadustele ning eelarve alusel, mis sobib just igale äri alustajale.

Kuna IT on maailmas kõrgelt arenenud ning platforme ning tarkvarasid veebipoodide loomiseks on nüüdseks juba kümneid, saab igaüks alla laadida endale arvutisse sobiva tarkvara ning selle abil enda äripoe luua. 

Üheks maailma kuulsamaiks ecommerce e-poodide loomise platvormiks on Kanada ettevõte Shopify, mis on 2021.aastaks kasvanud enim hinnatud e kaubanduse loomise juhtväeks. 2006.aastal loodud ettevõte hoomab nüüdseks üle 1.5 miljoni veebisaidi, mille abil veebis kauplejad kasumit teenivad.

Kuidas luua e-poodi ning milliseid tegureid tuleks kaasata oma veebisaiti?

  1. Vali eesmärk – kõige aluseks on eesmärk mille põhjal luuakse veebipood. Kas tegemist on tekstiilimüügi või toidukaupade müügiga ning kas ettevõtte tegutseb vaid veebis või ka tavaturul. Pane kirja enda vajalikuks näivad kategooriad, vajadused, hinnaklass, eelarve, transpordi võimalused ning keelelised eelistused.
  1. Vali endale sobiv platform- erinevad veebiplatvormid pakuvad erinevaid võimalusi veebipoe loomiseks ning ka lisaks universaalsetele platformidele saab kasutada ka tavaveebilehe loomise saite nagu WordPress või Wix, ja shop osa loomiseks piisab mõne plug-in allalaadimiseks. Kui aga minna kaasa kõige populaarsemate trendidega, saab Shopify platformilt kõik koheselt ning lihtsalt. Konto avamiseks on vaja kasutajanime/emaili, parooli ning eelistatud veebilehe nime.
  1. Järgmiseks tuleb valida endale sobivad kategooriad ning eelarve mille alusel on siiani äri toiminud. Alustavale esmakordsele ärile on Shopify ideaalne, sest küsitlusvorm võimaldab luua endale tulevaks marketingiks lisanupukesi veebis kasutamiseks. Vastamisel tuleb olla aus. Valides endale sobiva kategooria, annab platform ette ka sobivaid mustandeid disainiks ning veebikujunduseks.
  1. Informaatiliselt tuleb täita ka mõned muud lahtrid, et juriidiliselt oleksid kõik võimalikud dokumendid korrektsed. Äriga seotud aadress peab olema legaalselt õige ning kui firma on varasemalt registreeritud kui tegutseb ettevõte, tuleks sisestada enda firmaga seotud aadress, mis on ka riigis registreeritud.
  1. Järgmiseks sisesta enda müüdavad tooted ning lisa nende juurde piisavalt informatsiooni, et kliendid tooted lihtsalt üles leiaks. Lisada tuleb ka hind ning tootega seotud reaalsed või illustreerivad fotod. Parima lahenduse leidmiseks võiks palgata fotograafi, kes teeks toodetest kõrgel HD kvaliteetiga fotod. Nii võidad klientide usalduse.
  1. Järgmiseks tuleks valida enda firmale sobiv plaan. Hinnad varieeruvad erinevatel saitidel 4 eurost kuni 400 euro väärtuses kuus ning haldavad pigem enda alla veebiga seotud hoolduskulusid. Paketid varieeruvad ka vastavalt müügiesindajate arvukusele ning mahule.
  1. Kui veebipood on valmis ning tooted kõik sisestatud, saab hakata veebisaiti reklaamima ning promoma. Üheks parimaks reklaamiks on promotsioon sotsiaalmeedias ning võimalust luua allahindluskoode uutele klientidele. Mida enim varieerub valik toodete seas, seda enim on kliente erinevatel põhjustel. Headeks näideteks on mõned vahvad eesti ettevõtete tootelehed nagu https://elvento.ee/kriidivarvid/, kus on müük lahendatud lihtsa ostukorvi stiilis.